Всички го правим. Дори и да не искаме да признаем, ние всички сме изпитвали непреодолимо желание да грабнем дадена бутилка вино само заради етикета й.

Внимателно създаденият етикет може да ни накара да мислим, че бутилката е много по-скъпа, отколкото е в действителност и да увеличи удоволствието от самото вино, казва Дейвид Шуман от CF Napa Brand Design, дизайнер на винени опаковки от повече от десетилетие.

Love Wines? Да, определено!

Какво се случи на Winebox Portfolio Tasting 2014? За тези от вас, с които не се видяхме лично, разказваме нашите впечатления.

Без забележки към организацията, централното място гарантира бързото изпълване на залата с посетители, въпреки работния ден. Предвид масовите стълпотворения, на които сме се натъквали на други винени дегустации, опитахме всичко възможно да стигнем там сред първите.

Машината на чудесата (The Miracle Machine) – продукт, предизвикал истерия в социалните мрежи с твърдението, че може да превърне водата във вино едва за три дни, се оказва единствено качествен PR ход.

Миналата седмица въпросната Miracle Machine бе представена като изобретение, което може да създава вина от различни сортове на цена под 2 щатски долара за бутилка. Всичко, от което се нуждаете е пакетче с вълшебни съставки. Чудесата продължават с възможността да следите протичането на ферментацията посредством апликация за смартфон.

Остават по-малко от две седмици до Winebox Portfolio Tasting 2014. За радост на всички любители на виното месец март ще ни предложи едно заслужаващо внимание винено събитие.

Къде и кога?

Изложението ще се проведе на 20 март (четвъртък) от 13:00 до 21:00 часа в Radisson Bly Grand Hotel Sofia (пл. Народно събрание №4).

Идеята финансово подплатени винени ентусиасти сами да създават виното си не е особено нова в Напа, САЩ, но наскоро успява да пробие в традиционна Европа и то в един от най-популряните винени региони - Бордо.

Макар и внос от Америка, концепцията пуска корени в Пуйак, Франция под името Viniv – компания, която позволява на винени ентусиасти да участват в създаването на тяхно собствено Бордо.

Приятели, сигурна съм, че всички солидни почитатели на виното са отпразнували гръмко професионалния празник миналия петък. Ние лично още не сме се отърсили от приятните преживявания, поради което си позволяваме да ви върнем назад във времето, за да ви направим съпричастни към още едно “зарязване”. Дано това доближи средата на седмицата по-близко до уикенда.

Ако сте прочели заглавието внимателно, за вас няма тайни. На Тризон Зарезан наши любезни домакини бяха Винарско имение Драгомир, които се бяха погрижили да осигурят всички комфорти на своите гости. Оставяме “картинките” да говорят сами за топлото посрещане и непринудената атмосфера, в която успяха да ни потопят.

Сериозният разговор, който проведохме с Брад Пит в края на миналата година във връзка с нашумялото “семейно” розе MIRAVAL, AOC Cotes de Provence рефлектира в безсънно следене на новините покрай известната двойка и активността им в сферата на виното. Miraval розе очевидно е едва началото на една страст, която "Бранджелина" (що за клише на този етап?!) разгръщат с помощта на друго известно семейство, този път в друга индустрия – Перин.

Част от добрите новини се въртят около бъдещите планове на френските уайнмейкъри. Те включват засаждане на нови лозови масиви върху територията на имението Миравал, които ще излязат от рамките на системата за наименование за произход на Прованс. Марк Перин споделя, че вече се работи по “Суперпровансалско” червено вино Miraval, което вероятно ще бъде близко по стил до италианските Супертоскански червени вина

Световно известният производител на висококачествени изделия от стъкло за винената индустрия Riedel реши да демонстрира своето ноу-хау като създаде чаша за Кока-Кола. Според Riedel това е идеалният начин да се насладиш на “the real thing”. Кобрандираната чаша изглежда като дело на стъклар, изцяло покорен от чара на Мерлин Монро и нейните извивки.

Първият продукт на Riedel, предназначен да подобри преживяването от консумацията на неалкохолна напитка продължава традицията на производителя да създава функционални чаши, оптимизиращи удоволствието от различни стилове вина.

Авиокомпаниите с най-добри вина

Нарастващата конкуренция сред самолетните компании е предпоставка за огромни инвестиции в услуги и бонуси в полза на пътниците. Авиокомпаниите обръщат внимание на все повече детайли, с които да привлекат и задържат клиентите на борда като тук не говорим единствено за по-пухкави възглавници и усмихнати стюардеси (макар и това да помага след като от няколко години насам и водата очевидно е фактор при формирането на цената на билетите; хубаво си беше на времето...).

Затегнете коланите и не ставайте, докато излитаме!

Кои са винените региони, отбелязали най-голям ценови ръст през последната година и какво може да получите срещу парите си?

Мендоса, Аржентина изглежда е най-препочитаното място за закупуване на лозя през 2013 г., отбелязвайки 25% ценови ръст на имотите според последния Световен индекс на лозята (Global Vineyard Index), издаден от консултантите по недижимо имущество Knight Frank.

Февруари чука на вратата и ние искаме да го посрещнем с отворени обятия. Подтиквани от силно изразения си афинитет към всенародни празници, българите из страната отбелязват подобаващо месеца на виното, следвано неизменно от любов във всичките й форми. По традиция издирихме (поне) десет винени събития, които може да посетите този февруари. Време е да си напомним, че доброто вино се прави на лозето, a за по-можещите - да се включaт в някое хорце.

Нова парадигма в безопасността

Точно така! Размерът няма значение...

Описван като “последната новост в областта на протекцията за любителите на виното”, Wine Condom (Винен кондом) е създаден от Мичъл Стрейхан и майка му като лесен начин за повторно запечатване на бутилка вино и определно дава интересна тема за разговор на по чаша… "Бихме искали да вярваме, че това е най-добрия продукт, но не е" с чувство за хумор на тази завидно сериозна тема разказват изобретателите.

Всеки “кондом” за еднократна употреба, разработен от компания, занимаваща се с гумени изделия в хранителната индустрия, е 100% адаптивен и пасва на всяка бутилка като наподобява капсула.

MIRAVAL, AOC Cotes de Provence

Обажда се онзи ден Брад Пит (аман от това фамилиарничене със звездите Бранджелина и т.н.) и се оказва, че бил бесен, че досега само нашият блог не бил писал грам, ама грам за тяхното розе MIRAVAL Cotes de Provence (което на български би изглеждало: Миравал, Кот дьо Прованс – няма нещо по-забавно от френски на кирилица). Дъра-бъра, дъра бъра... не било редно... не сме ли знаели, че според Wine Spectator виното е сред топ 100 вина на годината, тоест най-доброто розе на годината. Ей, не можеш да го спреш като си е научил сценария! Ходи обяснявай, че си бил зает, че има по-важни неща в живота от публикации, че борбата за независимост на медиите у нас е жестока и постоянно трябва да се доказваш. “Брад ми,” казвам, “relaaaaaaaaaaaax!”. Пожелавам му “Jolie ;) Christmas” и веднага тръгвам из студените улици на града, за да търся Розето.

Въпреки спада в консумацията на вино на глава от населението, наблюдаван в европейски държави с традиции във винопроизводството като Испания, Франция и Италия, в момента светът пие повече вино от всякога, смята Джансис Робинсън – водещ винен критик. Повишеното потребление се дължи на ентусиазма на САЩ, Русия и Китай. В Америка, например, виното достига връх на своята популярност, особено сред по-младото поколение, за което познанията в обастта стават все по-важни. В Китай, част от Азия и до определена степен Русия консумацията вино, макар и подплатена с по-малко знания, също е модерна новост, признак на изтънченост и начин за сближаване с културата на Запада.

Обичаме да обичаме, а това е най-лесно, когато около нас се навъртат хубави хора с добри идеи, още повече ако срещата ни с тях оставя траен “Спомен за вино”.

Отдавна констатирахме конкурентния хъс на отделни изби в нашето малко, но бурно море от винопроизводители, говорихме си за маркетинга на българското вино, белите лястовици и бъдещето.