0
0
0
s2smodern

На 7 ноември в Интер Експо Център – София отвори врати единайстото подред изложение “Салон на виното”.

Чуем ли вино, краката ни сами потеглят. Посетихме изложението в деня на откриването му.

Срещу скромната сума от 3 лева на човек успяхме да вмъкнем премръзнали тела в експо центъра. Хубаво е да отбележим, че "Салон на виното” не се провежда самостоятелно. То е част от по-голямо изложение, в рамките на което може да разгледате и предложенията на участници в "Светът на млякото”, "Булпек”, "Интерфууд & Дринк” и личната ни любима "Месомания”.

За нас “Салон на виното” 2012 г. не криеше чара на непознатото, тъй като сме утъпквали пътеките му и годината преди да се самоосъзнаем като еносиасти. От гледна точка на модерното ни “аз”, обаче, видяло и други български изложения на вина, тазгодишното издание на „Салона” ни се стори леко постно (ако изключим мострите на изложението „Месомания“).

За съжаление изложителите са малко. Десетина български изби, обединени под надписа Национална лозаро-винарска камара посрещат посетителите от вратата на Зала 4 – отреденото пространство за “Салон на виното” (от централния вход вдясно). Сред родните представители открихме Бургузоне, Вила Любимец, Винекс Преслав, Darobas, Edoardo Miroglio, Румелия и още 1-2 винпрома. Щандовете на всички бяха доста униформени, без излишна показност. За разлика от Августиада, обаче, огромното хале на Експо Център (и малкото участници) не спомагаше за създаването на онази “вълшебна” атмосфера, която в мислите ни трябва да съпътства подобни изложения.

Останалата част от залата бе заета от чуждестранни винопроизводители и други, сметнали за редно да излагат продуктите и услугите си в тази част на експото. Силно застъпено бе присъствието на италианските вина и други местни продукти като зехтин и паста. Очевидно Италианската търговска камара инвестира сериозно в популяризирането на представителите си. Част от усилията им в тази насока личаха в организирането на „Лаборатория за италиански вкус“ - представяне на най-добрите гастрономични традиции и продукти на Италия – с участието на Маурицио Ферери, който познаваме от Августиада и La Bottega.

“Салон на виното” предлага и среща с вина от Южна Африка, Аржентина и Турция. Ние лично бяхме по-скоро стреснати от малобройните български представители (това няма как да ни радва) и ирелевантните изложители в залата. Посетителите също се брояха на пръсти, но вероятно това може да се отдаде на факта, че 7 ноември бе първият ден на изложението и работен такъв.

Общото впечатление ни остави празни и търсещи още. На теория комбинираните изложения звучат добре, но поглеждайки по-отблизо ни се струва, че тези събития се движат по инерция и не си личи някакво старание да стават по-добри. Вярно е, че кризата е фактор, но при такъв резултат е странно защо изложителите биха искали да участват отново, а посетителите да дойдат и на следващата година. (А и кой би измислил паркинг без топла връзка с изложбения център?)

Тъй като "централата на мини-редакцията" ни е в София, би било чудесно столицата да предлага качествени винени събития ежегодно. Много бихме се радвали, ако „Салон на виното“ успее да стане по-добро място за среща на българските и чуждестранни изби с любителите на виното и професионалисти от сектора, дори и да не е самостоятелно изложение. Искрено им го пожелаваме.