0
0
0
s2smodern

В подготовка за голямото събитие!

Робърт Макинтош (РМ) от thirstforwine.co.uk и Райън Опаз (РО) от catavino.net са хората зад Digital Wine Communications Conference (DWCC). В началото присъстващите на конференцията не са били повече от 30. Компанията на Робърт и Райън се нарича Vrazon - име, вдъхновено от френското „véraison”, означаващо промяната на цвета на гроздовите зърна, използвани за производството на вино, но вие веднага направихте връзката, нали? Нещата за Боб и Райън изглежда „узряват” напоследък след като тазгодишното, осмо, издание на конференцията ще събере повече от 250 световни винени писатели и експерти в Пловдив, България! В качеството си на горди родни блогъри успяхме да поговорим с екипа на Vrazon и да разкрием част от многото им лица.

Защо България? Какво прави страната ни развиващ се пазар и заслужил домакин на DWCC през 2015?

РМ: Както вече знаете, всяка година променяме мястото на конференцията като част от идеята зад това са новооткритията. Това е събитие, насочено към една общност и очакваме много хора да се върнат отново. Това не е просто конференция, където повечето присъстващи не се познават. DWCC е чудесна възможност за всички да научат нещо ново, да излязат от отъпканите коловози и да посетят места, на които вероятно до момента не са били, като същевременно си говорят за комуникации. Най-добрият начин да се случи това е докато обикаляме лозята и се учим. Търсим дестинации, в които се случва нещо ново, така че да си струва да се пише за тях, но все още да не са толкова добре познати. Има причина, поради която блогърите говорят за най-новите неща, които все още не са отразени от големите списания и това е част от „предложението” ни. Разбира се, има я и другата страна на нещата, когато хората идват при нас и ни казват „Искаме да бъдем домакини". От нас зависи да изберем най-добрия вариант. В този случай проучваме пазара, условията, инфраструктурата, и т.н. Това е официалният отговор за търсенето на вълнуващи места (усмихва се многозначително, сякаш ще ни разкрие голяма тайна).

Неофициалният отговор е, че аз всъщност съм живял в България преди много време - вие вероятно все още сте били в училище. Както и да е, през 1994 г. живеех тук, в София, докато преподавах английски език. Дойдох с моята приятелка, която по-късно стана моя съпруга и прекарахме в България цяла година. Така че ние обичаме вашата страна. Връщали сме се няколко пъти след това, за да се видим с приятели, с които непрекъснато сме поддържали контакт. България винаги е била дестинация за мен, да не говорим, че се влюбих в Мелник, когато го посетихме за първи път. След като Галина Нифору се свърза с нас и ни каза „Искаме да ни имате предвид като домакини за събитието”, ние просто си казахме „Да, нека направим така, че това да се случи”.

Известен ли е домакинът за следващата година?

РМ: В момента е в процес на планиране. Не сме го обявили още, отчасти защото нещата не са финализирани и всяка промяна би разстроила много хора и отчасти, защото сега наистина искаме да се фокусираме върху България, вместо да караме хората да си правят планове за следващите 2 години. Това би повдигнало много въпроси за съвсем друга държава и не е целта ни.

Очаквахте ли конференцията да стане толкова успешна?

РМ: Когато започнахме да се занимаваме с това, никога не сме си представяли, че събитието ще придобие такава популярност. На първата конференция присъстваха само 30 души, но все пак, когато започнахме през 2007 г. имаше едва 500 блога в целия свят и повечето от тях бяха базирани в САЩ. Всичко беше много ново и в много малък мащаб.

Ако погледнем казус от предишни издания на конференцията, може ли да ни разкажете история, която би обяснила ролята на DWCC за успеха на избите, които също могат да вземат участие в конференцията?

РМ: Всяка година е различна от предишната. За първото издание на събитието избрахме Ла Риоха, защото Райън беше базиран в Испания и имахме връзки. След това бяхме в Португалия с международна насоченост и после - в Австрия. Озовахме се там в точния момент, когато австрийските вина и местните сортове набираха сила във Великобритания и САЩ. Това беше страхотна синергия, защото местните изби искаха да покажат на света нещо отвъд Грюнер велтлинер, например сортове, които не бяха толкова популярни тогава като Блаубургундер и Блауфранкиш. Миналата година бяхме в Монтрьо и разглеждахме швейцарските вина, които са популярни, но основно се консумират в Швейцария, така че никой не знае за тях.

Винарните, обаче, трябва да осъзнаят, че всичко е в техни ръце и зависи изцяло от техните цели, защото това не е търговска дегустация. Ще има представители от близо 40 страни, които ще пишат, изграждайки един нов профил на България. Това е основната им цел. Байерите и потребителите на вино не обръщат особено внимание на неща, които не са им интересни. Всичко трябва да се случва едновременно - профил, дистрибуция и продажби. Ние се фокусираме върху профила, така че за винарните остава да установяват контакти с представители на различни държави. Трябва да бъдат проактивни. Уменията, които ще придобият по време на конференцията ще помогнат на бизнеса им. Ще ви дам пример с един немски винопроизводител, който искаше да продаде виното си. Той прави Ризлинг като почти всички други немски винари в неговия регион. Беше дошъл с обичайното отношение в стил „Искам да си продам виното и всеки друг от моя регион, въпреки че може да ми е приятел, все пак е мой конкурент". По време на конференцията този човек осъзна, че винените блогъри сме конкуренти, но всъщност работим заедно, защото си помагаме взаимно, свързваме блоговете си, промотираме се един друг, споделяме съдържание и прочие. На свой ред той възприе това приятелско отношение и се върна в региона си с ново мислене. Той също така е и творец и направи нов вид напитка, базирана на Ризлинг и чай мате от Аржентина плюс бъз. Това никак не е традиционно вино, но много хора искат да опитат нещо различно. Този винар по-късно инициира и организирането на винени турове, в които той, винопроизводителят, играе ролята на гид за всички посетители, на които казва „Недейте просто да посещавате една изба, обикнете моя регион". Това беше формулата на неговия успех.

РО: Винаги ще бъдете по-успешни, ако сте проактивни. Избите, които са извлекли най-голяма полза в миналото са тези, които видяха тази конференция като място, на което да натрупат опит и знания. Когато дойдат, всеки, до когото седнат, е експерт в нещо, най-вероятно много различно от тяхната сфера на пръв поглед. Имаме хора с изключително широк спектър от умения - PR експерти, специалисти по социални медии и мениджъри износ. Това, което видяхме в миналото са изби, които се връщат всяка година, създавайки още повече контакти, за да продават повече вино – така наречените проактивни участници. Това, което се опитваме да направим е да създадем атмосфера, която не напомня изложение, където ходите по масите и хората казват „това е моето вино". Ние се опитваме да се уверим, че ако показвате вашите вина, вие също така присъствате и на вечерите, и на семинарите, и на лекциите. Правейки това, вие създавате връзки, защото те са това, което остава.

Какво очаквате от тазгодишното издание на конференцията? Смятате ли, че ще бъде по-добро от предходното и с какво?

РМ: Всяка година е различна, тъй като се опитваме да даваме нов фокус на конференцията. Миналата година говорихме за въвеждането на някои нови технологии и инвестиции. Тази година ще експериментираме с по-голяма дегустационна сесия, така че това, което правим в събота следобед не е само за нас, а включва и местната винена общност. Искаме да поканим българската винена общност да се присъедини към тези същества, наречени „винени блогъри", за да общуваме и да се учим в същото време. Ние се фокусираме върху България, но конференцията също така ще бъде център на много вълнуващи неща и ще има различни вина от Гърция, Турция, Румъния и Молдова.

Като част от конференцията ще има пътувания с дегустации на вино. Как са организирани те, кой може да се присъедини и как избрахте кои изби да бъдат посетени?

РМ: Ще има пътувания преди самата конференция - едно от тях ще бъде в Турция, друго - в Северна Гърция, но те са само с покани и желаещите трябва да заявят участие. Като част от конференцията ще има две различни обиколки. Първата ще бъде по-кратка и ще се проведе в неделя сутрин, тъй като много хора трябва имат полети след това. Другата ще бъде по-дълга и ще продължи от неделя до вторник. Местните партньори ни помогнаха в организацията и избора на изби въз основа на съществуващата инфраструктура, база и желание за участие. Тепърва започваме да учим за българските вина и с нетърпение очакваме да научим много, много повече по време на конференцията.

С оглед на това ви напомняме да побързате да закупите билети си. Графикът е пълен с невероятни семинари, дегустации и лектори. Оставяме ви с тийзър видеото за DWCC 2015. Многообещаващо е!