0
0
0
s2smodern

Качеството е най-важно

Ето го и обещаното интервю с Алегра Антинори (Allegra Antinori). В него ще научите повече за историята на семейство Антинори, както и за настоящето и бъдещето на бранда Маркези Антинори (Marchesi Antinori). Ще си поговорим за експериментирането в сферата на винопроизводството и отговорността на големите винопроизводители. Ще разберете към какви характеристики на вината се стреми и как се разраства един глобален и успешен семеен бизнес. Всичко това се случва в новата изба Antinori nel Chianti Classico, за която ви разказахме наскоро.

Може ли да ни разкажете накратко историята на семейство Антинори?

Нашето семейство е много старо. Както може да видите от това голямо родословно дърво, първият член на семейството е живял още през 1180 г. Семейството води началото си от Комбиате в близост до Флоренция като по време на Ренесанса малко по малко се измества към Флоренция в един от най-важните за развитието на града моменти. Точно тогава започваме да се занимаваме и с вино. През 1385 г. първият член от семейството влиза в гилдията на винопроизводителите, тъй като във Флоренция занаятчиите са били разпределени в гилдии. Съществували са гилдии на банкерите, художниците, винарите и т. н. Невероятно е, че във всеки един момент, поколение след поколение, винаги поне един член от семейството се е грижил за винопроизводството. Днес, аз съм част от 26-тото поколение, наследило този винен бизнес. Създаването на бранд и име отнема много време, но тази вековна традиция ни е помогнала да предаваме поколение след поколение нашата страст и привързаност към земята, както и способността да създаваме други традиции. Нашата традиция в тази сфера е много продължителна. Ние я уважаваме изключително много и разбираме каква стойност има тя за нас и нашето бъдеще. Винопроизводството в семейството започва да се развива по-сериозно при последните четири поколения. През 1966 г. баща ми поема управлението на компанията в момент, когато виното все още се произвежда от селяните, живеещи в провинцията. Фамилиите предлагали основно своите вина, произведени в техните имения. Обикновените хора разполагали с къща и парцел земя, дадени им от съответния земевладелец като в замяна му предоставяли част от произведените от тях продукти. Тази система се нарича “mezzadria”. Това се променя в момента, в който баща ми поема управлението на компанията през 1966 г. в един исторически момент след Втората световна война. Той пътувал много и впоследствие решил, че в рамките на 3000 хектара земя, която сме притежавали по онова време в три региона на Тоскана – Кианти Класико, където се намираме в момента, Болгери, на морето и Орвието, може да се произвеждат различни вина. Така през 1971 г. било създадено Tignanello – едно от най-новаторските вина от този регион. Малко по-късно баща ми създава и Cervaro – едно много иновативно вино от Умбрия – като успява никога да не се отдалечи от нашите традиции. След време започнал да прави модерни и различни вина в Болгери. Впоследствие, с напредъка на винената индустрия в Италия и работата, която той успява да свърши благодарение на пътуванията си, отличното вино и постоянните иновации, броят на избите, собственост на компанията, се увеличава. Баща ми продължава да купува различни изби и да се интересува от нови региони като Монтепулчано, Сована, южната част на Марема. След това се разпростираме към Пулия, Пиемонт и Франчакорта като в момента компанията ни управлява 2200 хектара лозя в целия свят. Ние инвестираме също така в Калифорния, разрастваме се, поради което е много важно да упражняваме стриктен контрол, давайки стабилност на компанията.

Какво е настоящето на Marchesi Antinori?

Сега се намираме тук и никога не сме мислили да правим каквото и да е било друго. Семейството винаги е служило на компанията, а не обратното. Това прави компанията стабилна, със силен имидж и стремяща се непрестанно към иновации, с поглед напред. Ние сме три сестри, т.е. баща ми има три дъщери, които работим в компанията и даваме своя принос за бизнеса. Ние пътуваме много и всяка от нас има различна роля. Нашият изпълнителен директор, който също така е дясната ръка на баща ми, се нарича Ренцо Котарела, а екипът, с който работим, е с нас от дълго време. Считам нашите служители за част от семейството. Има хора, с които сме работили в продължение на много години, те са ни близки и заедно с тях сме развили името Антинори, пазейки силната идентичност на семейството, тъй като това е 100% семеен бизнес. Опитваме се да предадем това на нашите деца. Наскоро създадохме и тази нова изба, чиято цел е да свърже yма със сърцето, производството с маркетинга, продажбите и финансите, които до преди това бяха отделени. Част от тях се извършваха в Palazzo Antinori във Флоренция, а друга – в Сан Кашано. Затова решихме да ги съберем на едно място. Тук разполагаме със 110 офиса като всички те гледат към лозята. Отворени сме и за посещения. Това е нова концепция за нас. Искаме хората да могат да дойдат и да разберат повече за нашите бъдещи идеи. Независимо дали ще посетите избите ни или Palazzo Antinori във Флоренция, където се намират и нашите ресторанти, ще станете свидетели на нашата традиция да гледаме към бъдещето.

Ако за момент забравим мащаба на Marchesi Antinori, какво е усещането да си част от семеен бизнес в Италия?

Изключително стимулиращо е. Ние сме представители на един от успешните семейни бизнеси, което ни прави щастливи, че може да допринесем по някакъв начин за благото на Италия и мястото, на което е разположена тази изба. Възможността да споделим със света и част от италианските умения ни стимулира да работим и над собствена верига ресторанти в момента. Мисля, че обичаме да се развиваме, да участваме лично, да го правим сами. Това е нещо като добавена стойност. Имаме и възможността да го предадем на следващото поколение като им помогнем да допускат възможно най-малко грешки. Това е едно предизвикателство, но също така и гордост.

Как се рефлектират традициите върху производството на вино?

Мисля, че от значение е самата история зад бутилката вино. Смесицата между традиция и иновация в производството на нашите вина е очевидна. Ние не сме комерсиални, не чакаме “края на деня”, а очакваме следващия ден. Благодарение на това, че сме семеен бизнес, а не публично дружество, можем да гледаме в бъдещето. Каквото и да правим в рамките на винения бизнес, тъй като отнема много време да се направи едно вино, винаги мислим няколко хода напред.

Как се става световноизвестен производител на вино?

Смятам, че са необходими страст, търпение и постоянство, защото знаеш, че ще допускаш грешки. Нужни са ти и правилните хора.

Как семейство Антинори се справя с отговорността да е толкова известен бранд?

Естествено е да допускаме грешки, но е необходимо непрекъснато да се преоткриваме, да пътуваме, за да знаем какво се случва. Трябва да правим нови неща, никога да не лежим на стари лаври, трябва да осъществяваме идеите си, да вярваме в продукта си и да бъдем любопитни. Това е много, много важно. Виното идва от земята, така че качеството винаги трябва да е на първо място.<¬/p>

Какво е бъдещето на Marchesi Antinori?

Мисля, че в бъдеще ще се развиваме на чуждите пазари и ще се опитаме да заздравим позициите си на новите пазари. Това е трудно начинание, с което вероятно няма да се справим в рамките на 1-2 години, а по-скоро на 10-15. Ще заздравим позициите си на пазари като Китай, които са изключително интересни за нас. Интерес представлява и налагането на бранда чрез продажби на дребно, намирането на начин да позволим на хората от тези пазари да разберат нашите традиции. С няколко думи, ще се стремим да поддържаме и подсилваме настоящите си позиции и постигнатото до момента, както правим с тази изба.

Какво ниво на експериментиране може да се допусне в производство с такъв мащаб?

Ние сме организирани така, че всяка изба има собствен мениджър, млад уайнмейкър и агроном. Ние лично опитваме всички вина (нашият изпълнителен директор Ренцо Котарела също е енолог), но всяка изба дава шанс на своя уайнмейкър да експериментира с част от добива по начин, по който той иска. Всички даваме идеи, опитваме и експериментираме. Експериментите с дадено вино отнемат около година, което е дълго време. Уайнмекърите ни могат да засаждат лозя и да правят опити, познавайки стила ни. Ние обичаме елегантни и свежи вина. Търсим изтънченост, което за нас е синоним на качествено вино. Не преследваме силата, а финеса в едно вино.

Според Вас класификацията или креативността по отношение на едно вино е по-важна?

Мисля, че качеството е най-важно! То е по-важно от всякакви идентификации и класификации. Става дума за качество и това, което то олицетворява.

Какво е чувството да произвеждаш вино, което е символ на италианските вина в цял свят?

Вината трябва да са представителни за определен район. Тоскана има собствени сортове, всеки регион на Италия има собствени сортове. Необходимо е да създаваме вина, които носят характера и идентичността на определения регион. Това е особено важно, тъй като Италия е изключително богата на история, тероар, храна и исторически влияния. Важно е виното да успее да улови това многообразие.

Можете ли да ни разкриете нещо ново, по което работите?

Непрестанно търсим иновациите в технологията ни. Не спираме да работим на лозето, защото виното идва точно оттам. Използваме възможно най-малко химикали. Ние сме много отговорни по отношение на земеделието и винарните ни. Екологично устойчиви сме. Това е нашият съвременен начин да уважаваме тероара и околната среда. Правим и много стриктна селекция на гроздето, за да създаваме отлични вина. Не търсим количество, а работим върху качеството, стремим се да разберем тероара, а това отнема време. Наистина много време!